سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخور زار

بخور زار 20 موکل چیست؟

بخور زار چیست

بخور زار که در ضمینه جادو و سحر های مصر باستان جایگاه خاصی داشته است و راز قدیمی دعانویسان یهودی بوده است و از زمانهای بسیار دور مورد توجه تمامی حکومت ها و سلسه ها بوده و زمانی در معابد و آتشکده های سرزمین پارس هم استفاده میشده امروز رنگ و شکلی جدید هم به خود گرفته و مورد توجه دانشمندانی قرار گرفته که در ضمینه رفع آلودگی هوا مشغول به کار و تحقیق هستند.

ماده ای که روزی جهت در اختیار گرفتن موجوداتی نامرئی در مصر باستان و تعالیم کواکب و طلسم نویسی یهود مورد استفاده قرار میگرفته است اکنون شکل دیگری هم به خود میبیند

همیشه این سوال مطرح بوده است که با توجه به این که بسیاری از معابد و آتشکدها دارای دود و آتش همیشه فعال یا بیشتر اوقات فعال هستند پس تکلیف مواد شیمایی که وارد هوا میشود چیست؟

بخور زار یا عود زار که در گذشته در مجمر زار قرار میگرفته توسط مورخان و دانشمندان علوم ماورائی و پزشکی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.ماده ای خاص و کلیدی که بازیگر نقش اصلی آن دود و خواص و کاربردهایی است که هرچه بیشتر تحقیق میکنند بیشتر کشف میشود.

البته نکته ی جالب ماجرا این است که از آفریقا تا چین و هند و از ایران تا مصر و یونان و مراکش و فلسطین همه از بخور زار به یک نحو و شکل استفاده میکردند.

 

فروش بخور زار

بخور زار در تصفیه هوا

در نگاهی علمی به پدیده ی هوا و تاثیرات آن بر روی بدن به این موضوع میرسیم که تفاوتهای زیادی بین یون منفی و ذرات منفی وجود دارد

بخور زار دارای دی اکسید تیتانیوم است،ماده ای که امروزه برای دستگاههای پیشرفته تصفیه هوا استفاده میشود.

واقعا شاید در گذشته دورانی بوده که بشر به حد اعلایی از علم رسیده بوده است.

کاربرد دی اکسید تیتانیوم چیست؟ شاید از اسم این ماده به این فکر کنید که باید فرمول شیمیایی خطرناک مواجه هستید اما کاملا در اشتباه هستید! دی اکسید تیتانیوم یکی از قویترین مواد از بین برنده ی سموم و ترکیبات شیمایی موجود در هواست.قدرت بینظیر دی اکسید تتانیوم موجود در بخور زار به حدی است که دود حاصل از بخور زار سمی ترین مواد شیمیایی هوا را بطور کامل خنثی میکند.

دی اکسید تتانیوم را امروزه در کرم های ضد افتاب استفاده میکنند و در مقابل اشعه های مضر نور خورشید از خود مقاومت نشان میدهد و آن را خنثی میکند. در برخی از رنگهای خوراکی هم از دی اکسید تیتانیوم استفاده میشود.

امروزه از دی اکسید تیتانیوم نوعی فیلتر برای دستگاه های تصفیه هوا ساختند که بسیار موثر است.

دی اکسید تیتانیوم در همه حال مفید است چه سوزانده شود و چه در حالت طبیعی باشد.

 

بخور زار قیمت

بخور زار در بین سرخپوستان

در بین سرخ پوستان آمریکا و سیاهپوستان آفریقا این روش درمانی مرسوم بوده است که وقتی فردی آسیب میدید و دوچار زخم باز میشد درون خیمه ای که بود یک آتش کوچک درست کرده و بخور زار را در آن میریختند تا دود کند و مانع از عفونت زخم بیمار شود

البته سرخپوستان آمریکا بخور زار را ماده ای مقدس میدانند و برای آن قربانی هم میدهند.باور سیاهپوستان و سرخپوستان بر این موضوع است که دود حاصل از بخور زار هدیه ای بزرگ برای خدایان است و خدایان در جواب به این هدیه بزرگ هر خواسته ای که داشته باشند بر آورده میکند.

سرخپوستان هم مراسمی خاص را برای نوزاد تازه متولد شده دارند که بدن نوزاد را حسابی با دود حاص از بخور زار خوشبو میکنند و با این کار از ورود هرگونه بیماری به بدن کودک جلوگیری میکنند.آنها در طی این مراسم با خواندن شعرها و کلمات خاصی از خدایان میخواهند تا نوزادشان را از بلا در امان نگه دارد.

 

فواید بخور زار

مراسم بخورزار در هند

مراسمی که در طی آن مقداری بخور زار را درون آتش میسوزانند و عروس داماد هرکدام جداگانه مقداری برگ گل را پر پر کرده و درون آتشی که در حال سوزاندن بخور زار است می اندازند

هندوها بر این باور هستند که دود آتش سبب احضار خدایان عشق و علاقه میشود و با ریختن برگهای گل درون آتش قدم خدایان را خیر مقدم عرض میکنند و خدایان هم بابت این اقدام آنها عشق و زندگی سعادتمندانه را به عروس و داماد هدیه میدهند.

سپس مقداری روغن گل به آتش می افزایند تا بوی خوش آیند بیشتری در هوا پخش شود.

در این هنگام اطرافیان عروس و داماد شروع به دعا کرده و خواسته های خود را آرزو میکنند.

عموما پسران مجرد را پشت سر و اطراف داماد و دختران مجرد را پشت سر و اطراف عروس میگذراند تا در این مراسم بخت آنها باز شده و ازدواج کنند.

بخور زار و شادابی

شاید برای شما پیش آمده باشد که در مسافرت شبی را در جنگل یا طبیعت خوابیده باشید و یا در کنار یک آبشار بزرگ یک چرت کوتاه زده باشید.

وقتی در این مکانها از خواب بیدار میشود یک حس شادابی دارید و انگار انرژی بدن شما میخواهد از زیر پوست بیرون بزند. یک خواب خوب که پس از بیدار شدن احساس میکنید بدن شما در شب کاملا راحت بوده است.

اما وقتی در شهر بزرگ و درخانه یا آپارتمان هستید هرچه میخوابید هیچ تاثیری ندارد و به قول معروف هرچی بخوابیم خسته تر میشویم!

بخورزار در مصر

بخور زار در اکتشافات مصر و در مقبره یکی از بزرگترین ساحران دربار فرعون کشف شد.

این یکی از بزرگترین و عجیب ترین کشفیات در صدسال گذشته مصر بوده است.

در این کشف حجم قابل توجهی از بخور زار را به شکل مخروطی بزرگ (کوه مانند) در کنار مقبره ایجاد کرده بودند که بیش از هزاران کیلو وزن داشت و البته مقداری از آن را سوزانده بودند و دود حاصل از آن سقف مقبره را کامل گرفته بود.

دیوار و سقف این مقبره بطور کامل درزگیری شده بود و برای خروج دود هیچ مکانی و یا روزنه ای وجود نداشت.

و در اطراف مقبره پر شده است با نماد و شکل مثلث رو به بالا که از نماد های معروف فراماسون ها است.

در پی اکتشاف این مقبره و چند مقبره ی اطراف آن با این نحو و فرم مسئله ی عجیب و جدیدی ذهن باستان شناسان را به خود مشغول کرد.

البته پیش از این نیز در برخی روایات تاریخچه استفاده از بخور زار را به دوران پیامبری حضرت سلیمان

علیه السلام نسبت داده بودند.

کاربرد بخور زار

ترکیبات تشکیل دهنده بخور زاربیست

بخور زار در واقع نوعی بخور ارگانیک و تماما گیاهی میباشد.

پودر بخور زار متشکل از چندین برگ و ریشه گیاه است و نوعی نمک خاص بهمراه براده های سنگ که همگی به شکل پودر و حالتی فشرده دارند.

رنگ بخور زار سبز رنگ است و بوی خاص و مطبوعی دارد که برای گرفتن اسانس هم از آن استفاده میشود.

دود حاصل از سوختن بخور زار حاوی موادی است که اثرات گازهای سمی موجود در هوا را خنثی میکند

مشاهده سایر مقالات ...